Kupla puhkeaa

Kävimme uudessa musiikkimuseo Famessa. Samalla tuli katsottua uusi kauppakeskus Mall of Tripla. Ja voi kuulkaa mitä kaikkea halusinkaan. Halusin avokado-bokserit (koska tarvitsen miesten alushousut?!?), halusin kaikki kengät, paidat, hotdog-sukat ja pörröisen nalleasun. En edes tiennyt tarvitsevani kaikkia niitä ihania sisustusasioita, joita sisustusliikeissä oli esillä ennen kuin näin ne. Sinä hetkenä olin rakastunut. Heti kun astuimme kaupasta ulos kauppakeskuksen käytävälle, niin mieliteko vaimeni vain noustakseen taas seuraavassa kaupassa uusiin sfääreihin. Ulos kävellessämme olin aika väsynyt kaikesta siitä haluamisesta, ihmismassasta ja valoista. Onneksi en tarvitse mitään, mietin kun kauppakeskuksen valot jäivät taakse. Ei tarvitse mennä uudestaan.



Kun seuraa tietynlaisia blogeja, kirjoituksia ja kuvia, saattaa helposti kuvitella, että ihmiset ovat heränneet ja maailma on muuttumassa. Sitten kupla puhkeaa riksahdellen ja raksahdellen. Vaikka se on äärimmäisen epämiellyttävää niin tekee oikein hyvää aika ajoin, sillä maailma ei ole mun kuplani.


Lähdimme sitten kaikki hieman laahustaen kohti kotia. Minä huokailin sitä, ettei maailma pelastukaan. Lapseni tunsi suurta vääryyttä, ettei ollutkaan kerännyt tiskikoneen täyttämisellä tarpeeksi rahaa Canada Goose -takkiin, olihan hän tyhjentänyt sen jo muutaman viikon ajan ja yhdessä mietimme musiikkimuseon  hinta-sisältö suhdetta. Onneksi hyvä ruoka ja Yatzy pelastaa päivän kuin päivän (varsinkin jos minä voitan).

-Heidi




Kommentit

Suositut tekstit